9 april 2008

Ämen, god natt då

Jag kom just på att jag ska upp klockan fem imorgon. Vilket innebär att jag borde sova nu. Och det gör jag inte. Nu dilemmat, jag är nästan klar med Scar Tissue av Anthony Kiedis. Ska jag läsa en stund, med följden att sömnen hamnar väldigt mycket längre bort i tiden och jag därmed kommer att hata mig själv imorgon? Eller ska jag inte läsa och istället ligga och snurra med irrvirriga tankebanor?
Oavsett vad kommer jag att ha panik för att försova mig imorgon. Och oavsett vad så borde jag sluta med det här och göra en kraftansträngning att närma mig sängen. Och nu började Seinfelt. Ännu fler val att göra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nåja!
Jag ska upp klockan 07.00 och åka till trysil imorgon. och kolla när det här skrevs. Jag vinner nog tävlignen i VemHarSämtSovvanor. Fast jag har förståss redan sovit 5-6 timmar i soffan.
God natt!

Enannan sa...

Ok rikard, du vinner. Hade inte en aning om att du skulle till Trysil. Märklig prioritering när det finns de som fyller år i helgen ;)