29 november 2008

Han som ligger där bredvid när jag vaknar

Vad kallar man den man lever ihop med?

Min pojkvän - känns lite barnsligt.
Min kille - se ovan.
Min man - nej, vi är inte gifta.
Min sambo - lite opersonligt och konstigt efter tretton år.
Min man-friend - lite osvenskt.
Min snubbe - för trashigt.
Mitt bihang - ehhh, nej.
Han jag bor med - nja, vi delar de facto hus...
Han jag delar räkningarna med - ja, där satt den!

Mmm, jag är lite bitter och grining ikväll. Andra helgen med 24-timmars arbetspass och jag är ensam med tråk-tv. Det är den stora nackdelen med att leva ihop med någon som är sin egen arbetsgivare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå där enannan! jag brukar låtsas att jag fortfarande är 23 och säga "min kille". Det låter fint tycker jag. Alla hajar liksom till när man säger "min kille". Och så frågar de "men bor ni ihop eller?".

Enannan sa...

Ja, det är nog så jag gör också. Alltså inte låtsas vara 23 (för det funkar inte) utan kalla honom min kille.