27 november 2008

Ro hit med lite kolera

Jag är lyckligt lottad när det gäller sjukdomar. Är aldrig sjuk. Kan nog räkna mina sjukdagar - i vuxen ålder - på ena handens fingrar. Ibland känner jag dock en viss avundsjuka mot alla som drabbas av vinterkräk, inflänsor och saftiga förkylningar. Jag vill också ligga hemma och zappa framför tv:n och kasta snorfanor på golvet och inte bry mig om tvätthögar, dammtussar eller evighetslånga att-göra-listor på jobbet.

Bara det att jag inte tror att en dylik sjukdom skulle få mig att ligga still en hel dag. Tror jag behöver något saftigare och kom fram till att en tillfällig förlamning i hela kroppen utom en arm (av praktiska skäl) skulle funka bäst.

Förmodligen kommer jag att drabbas av världens pest nu för att jag skriver så här. Bring it on!

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Jag känner samma sak. Jag vill ligga i soffan och slöglo på SATC boxen som jag visserligen inte har men ändå..

Enannan sa...

Ja, det är så sabla orättvist :D