3 februari 2007

Kick-off med examensgruppen

Ikväll har jag haft Kick-off med min examnesgrupp. Det var trevligt även om alla var trötta efter en tung vecka. Anders och Cathrine skulle dessutom upp och ha lektion imorgon - heldag mellan 9 och 16. Fy tusan, jag avundas dem inte.

Vi hade en kort genomgång på skolan innan vi gick till Andalucia på Döbelnsgatan. Vi åt Tapas, det var jättegott. Men jag vet inte om det var jättegott för att deras kock var förträfflig eller för att jag var hungrig som en varg. Jag hade inte prioriterat mat på hela dagen förrutom en power-bar som var så äcklig att jag bara åt knappt halva.

Eftersom det var ett festligt tillfälle så beställde vi in en kanna sangria till att börja med. Jag har inte druckit sangria på tusen år eller så och nu minns jag varför. Det smakar ju glögg, fast med fruktbitar i. Det är som saft ungefär, men med en eftersmak av kanel eller nåt.

Vi hann nätt och jämt äta upp maten och då pep våra kreatörer Marcus och Sebastian iväg, jag tror att någon mer fartfylld aktivitet väntade. Vi andra satt kvar en stund och gick sedan till Republik, på Tulegatan. Där stannade vi en knapp timme och sedan var det dags för oss trötta studenter att runda av.

Ja, det var väl min partyrapport. Nästa kommer om ett år eller så.

Inga kommentarer: