25 februari 2007

Hohoo!

Jamen hallå, var har jag varit?

Upptäckte just det som jag befarade för en månad sedan när jag skapade den här bloggen - jag är en sopa på att uppdatera denna blogg med skojiga inlägg. Hm, kliar mig i huvudet och funderar på vad det kan bero på. Det första som slår mig är att jag inte hinner, att jag är så sjukt "bissy". Ja, jag och alla andra människor - det argumentet håller inte. Nehe, vad är det då då? Min ostrukturerade sida? Ja, kanske. Jag är rätt säker på att det är därför jag upplever det som att jag inte har någon tid, jag är så dålig på att planera tiden på ett vettigt sätt.
Om det inte är det heller så finns det bara ett alternativ kvar - att jag helt enkelt inte har något kul att komma med och det är ju inte sannolikt. Det mest troliga är alltså att jag behöver ett tydligare schema över mina dagar och åtaganden.
Om jag nu ska ta tillfället i akt och berätta om vad jag gör så skriver jag det sista på min hemtenta i projektledning. Den ska in i morgon och givetvis skjuter jag upp det till absolut sista stund, jag har ju planerat för illa de senaste veckorna för att få till detta tidigare. Hur som helst så går det nog bra. Bästa kursen och bästa läraren - det måste ju ha satt sina spår. Faktiskt så har jag använt böcker och anteckningar väldigt sparsamt när jag har skrivit på tentan. Undrar om det är att betrakta som en varningssignal - jag vill ju verkligen ha VG även på denna kurs. Kanske ska titta igenom svaren en gång till.

1 kommentar:

Anonym sa...

lart mycket