7 februari 2007

Think outside the box

Igår var jag på en så otroligt inspirerande föreläsning med Erik Kessel. Kessel har en byrå i Amsterdam, "Kesselskramer", och ägnar sig åt vad jag anser alternativ marknadsföring. Han har verkligen förmågan att tänka utanför ramarna. Jag försökte titta lite på hans arbeten på deras hemsida, men den var nog inte tänkt för detta utan hade snarare till syfte att förvirra. Det går inte att klicka någonstans och försöker man backa hamnar man på en annan sida. Han har förmodligen flera hundra sidor som hänger ihop utan att direkt berätta om vad de gör.

En lycklig i publiken blev vinnare av hans bok "2 kilo" som är ett samlat verk med alla hans arbeten. Jag blev lite sugen att köpa den, men insåg att det blir en present till mig själv efter skolan. Den var nämligen inte billig och går endast att beställa från amazon.uk.

Däremot beställde jag från Bokus (mitt budget-alternativ) "Gerillaföretagaren" och "Idébok". De var inte helt billiga heller, men jag kände hur mycket jag behövde dessa för att få bra idéer till mina olika projektgrupper. Jag vill öppna min kreativa dörr och släppa ut de galnaste tankarna. Jag vill också tänka utanför lådan.

Tills böckerna kommer ska mitt fokus dock till 100 % vara på projektledning. Vi har muntlig tenta på fredag och får dessutom en hemtenta i samma ämne. Tjohoo - kvällarna framöver är räddade!

Inga kommentarer: