8 mars 2007

Angående debatten om överkonsumtion...

Igår gick jag iväg och köpte mig ett nytt armband. Jag tyckte verkligen att jag behövde detta och att jag gjort mig förtjänt av det. Det är faktiskt inte så värst mycket övertalning som behövs för att jag ska tycka att jag förtjänat det ena eller andra.
Såhär i efterhand kan jag inte riktigt förstå resonemanget att jag behövde detta och den korta njutningen av en ny sak, vad som helst, upphör ju dessvärre så snart den är uppackad ur påsen eller prislappen är borta. Då är den ju liksom inte ny längre.

Eftersom jag har en plan att bli en bättre, mer hälsosam person, kan jag ju lika gärna lägga till detta att bli en bättre människa även när det gäller onödiga inköp. I samma stund som jag börjar mitt nya, gröna liv så ska jag sluta göra spontana inköp. Jag ska ALDRIG mer göra detta.
Mitt nya liv ska snart börja, eventuellt redan nästa vecka.

Inga kommentarer: