28 mars 2007

En härlig söndag på landet...

I söndags morse trodde jag aldrig i mitt liv att jag skulle komma ur sängen. Sömnbrist och uppskruvade nerver under för många dagar förvandlade min kropp till en orörlig klump. Men, jag hade storstilat lovat min son en heldag med bara lek och umgänge - som kompensation för min totala frånvaro under några dagar. Dessutom var min sambo tvungen att jobba, så det var bara att med ren viljestyrka pressa fram de sista krafterna. Det gick förvånansvärt bra faktiskt. Problemet var bara att jag aldrig vågade sätta mig ner eftersom jag var rädd att inte komma upp igen.

Resultatet blev;
  • en nöjd son
  • ett rent hem
  • ett antal tvätthögar försvann ur tvättkorgen
  • en invändigt städad bil
  • en avsopad veranda

Dagen avslutades med våfflor (våffeldagen...). Trots ett antal måste-göras, så unnade jag mig en kort stunds TV-tittande innan jag lämnade över mig till John Blund.

Inga kommentarer: