8 januari 2008

Godiskriget

I min ICAbutik har de bytt godisleverantör. Det skedde nästan omärkligt. Den store kungen har fått lämna plats åt tronföljaren Godisprinsen. Jag trodde först att det var samma företag med ett nytt varumärke under samma paraply så att säga. De är ganska lika liksom... Nopp, det är en ny filur med nästan samma utbud, kanske lite bättre.

För övrigt har jag ett tips till samtliga leverantörer av plockgodis. Alla sorter som placeras i den nedersta raden bör finnas på ytterligare ett ställe högre upp. Jag, och jag antar fler med mig, handlar konsekvent aldrig godis från den understa raden. Små lortiga, snoriga barnafingrar som kör runt. Godisar som blir slickade på och sedan återförda till burken. Nej tack!

Andra bloggar om: , , , intressant.se

2 kommentarer:

Polly sa...

Precis, jag brukar för säkerhets skull bara handla från typ de två översta. Ja, eller gjorde. Jag äter ju inte godis längre. Ährm.

Enannan sa...

Åhhh, det kanske är grejjen. Om jag bara handlar från den understa raden så kommer jag inte att vilja äta det! Perfa!