10 januari 2008

Konsumera mera!

Jag vet, vi ska alla tänka på att konsumera mindre. Miljön och allt. Men ändå, jag har ju konsumerat as-lite hur länge som helst. Hela min kropp längtar efter att konsumera mera. Till mig själv.

Jag öppnar garderoben och jag lovar, det är helt tomt. Byrålådorna likaså. Ändå har jag kläder på mig, varje dag. Går aldrig helt naken. Ännu ett av livets mysterium.

Alltså, det är väl inte helt tomt kanske, men helt klart ropar mina galgar till mig: Bååååring! Så fort jag närmar mig. Inte bara lite båååring, alla kläder jag äger är svarta. Det som piggar upp färgmässigt är grått.

Så, med min minimalistiska ekonomi och mitt obefintliga köputrymme begav jag mig av till hm.se (jag vet, jag har spytt galla och lovat att aldrig handla där mer...) och beställde en gul blus. Åhh, vad den kommer att liva upp min garderob.

Imorgon bjuder min vän Polly på middag. Jag satsar allt jag äger på att mina kläder kommer att vara diskret svarta. Jag kommer att smälta in med det svenska mörkret och ingen kommer att se mig.

(Bilden är snodd från hm.se)

Andra bloggar om: , intressant.se

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,enannan,så länge jag har känt dig (ca 18 år?) har du sett kanon ut, men alla känner sig väl mer eller mindre gråa ut mellan varven,säger jag som har hängt med ett antal år,farmor 2 ggr/eller 3?
/Inger

Enannan sa...

Haha, tack för den fina komplimangen. Ja, det är väl så att man ibland känner sig lite dassig.
En sak är säker i alla fall, jag ska försöka få in mer färger i min garderob.
Kram