9 januari 2008

Snowboard-drömmar

Min familj består av två coola snowboardister och så jag, en medioker slalomåkare. Lillkillen blev upptvingad på skidor en gång för två år sedan (i snöstorm och med vattkoppor). Det traumat tror jag börjar blekna nu.
Hur som helst så planeras det för en liten fjälltripp om någon månad. Mina två coola snowboardåkare tycker att jag ska "byta läger" och bli en av dem. Visst, hur svårt kan det vara?
Jag kommer upp på wakeboard och det är ju nästan samma sak. Eller, nej förresten. Det finns bara en likhet egentligen och det är att båda fötterna sitter fast på en bräda. Sen finns det bara skillander. Klimatet, kläderna, underlagets lutning och form och inte minst skaderisken för personer i omgivningen. Risken med Enannan på snowboard är exempelvis att småliven i knappliften riskerar att bli manglade när jag tappar greppet och kontrollen. Men vad tusan, de har ju hjälm allihop.

Den stora frågan kvarstår. Ska man ha en diskret bräda för att kamouflera sig? Eller, ska man ha en färgglad en så att man syns, som en varningssignal liksom?

Andra bloggar om: , , , intressant.se

2 kommentarer:

Polly sa...

En färgglad!

Enannan sa...

Haha! Ja, det är väl säkrast det.