12 januari 2008

Grattis fp! Nu slipper ni Lars Hultkvist

Jag läste en debattartilkel i vår lokaltidning NVP, Nacka Värmdö Posten härom dagen. Det är inte ofta jag blir superirriterad på inlägg eller debattartiklar, tycker som regel att det är intressant med andras åsikter. Nu blev jag i alla fall det och är tvungen att avreagera mig lite.

Lars Hultkvist skriver en artikel med rubriken "Därför lämnar jag folkpartiet för kd" (Varför förkortning på kd och inte på fp i rubriken?).

Hultkvist byter på grund av familjepolitiken och det som ligger honom varmast om hjärtat är frågan om äktenskap och för vem det är till för.

"Äktenskapet är unikt för släktets reproduktion". Ehhh... ? Vad menas? Kan man inte föra släktet vidare utan äktenskapet eller är äktenskapet en garanti för att man gör det?
Vidare skriver han: "Nu vill de flesta politiska partier att enkönade par skall kunna ingå äktenskap. Det innebär i så fall att kopplingen mellan äktenskap och släktets reproduktion inte längre kommer att gälla". Ehhh...? Vad tusan är enkönade par? Jag gissar att han menar personer av lika kön, men enkönade kan de väl knappast vara.
Jaha, så Lars Hulkvist tror, på riktigt, att barn endast föds av kvinnor som lever under äktenskapliga former. Jag kan inte tolka det på något annat sätt. Vilken praktnolla!

Jag gillar folkpartiet och kan bara gratulera att ni slipper bakåtsträvare som Hultkvist.

Andra bloggar om: , , , , , intressant.se

5 kommentarer:

Polly sa...

Alltså, rätta mig om jag har fel, men ALLA människor är väl enkönade? Jag är iallafall tjej. Bara tjej.

Enannan sa...

Japp, men PAR är väl inte enkönade?? Det är väl två kön i ett par?

Polly sa...

Samkönad skulle jag nog säga.. :)

Lennart Nilsson sa...

Tack!

Lennart

Enannan sa...

Vassego Lennart!