25 januari 2007

Att leva cykel!

Det är kanske dags att återuppta barndomens transportmedel nummer ett och börja cykla. Jag inser att jag för att "leva" mig in i mitt examensprojekt - Svensk Cykel - måste få till rätt känsla.
Något som talar för detta är att jag faktiskt äger en cykel. En riktigt fin som jag fick i födelsedagspresent för några år sedan, men som har stått och slumrat i källaren sedan dess.
Det som talar emot är egentligen många saker, den behöver till exempel lämnas in för en mindre makeover. Bland annat blev framhjulet söndersparkat vid ett av de fåtal tillfällen den stod obevakad. Ett annat argument som är ganska starkt är att jag inte kan använda cykeln som transportmedel. Med över tre mil (motorväg) mellan hem och skola så känns bussen som ett behagligare alternativ. Att ta cykeln för att handla en halvmil bort känns inte heller speciellt lockande.
Okej, då återstår motionscykling. Hm, när? Jag är ju ute med hunden några gånger varje dag, kanske kan jag byta våra skogspromenader mot landsvägsmotionerande. Undrar om jag blir poppis som matte?
Nej, jag måste nog hitta min cykelinspiration på annat håll. Jag kan ju alltid gå på ett spinningpass på SATS.

Inga kommentarer: