24 januari 2007

Bomben är nu släppt!

Förväntan, spänning, skräck. Alla har väntat, några har längtat. Nu är väntan äntligen över - examensprojekten presenterades igår! Jag har fått ett intressant uppdrag, Svensk Cykling. Uppdraget eller briefen, är att skapa en "Cykelns dag". Vår handledare är en av mina första föreläsare på Berghs, Annika Rehn. Jag tycker att hon är toppen. Efter ett kort möte med Annika satte vi oss ner i gruppen och påbörjade det nästan fyra månader långa projektarbetet. Tänk cykel, dröm cykel, andas cykel... Svårt just nu med en massa minusgrader och snö överallt.

Min grupp verkar väldigt bra, de flesta känner jag sedan tidigare. Marknadskommunikatörerna har vi läst flera kurser med och vi har även haft gemensamma grupparbeten. AD:n i gruppen arbetade jag med under Brand X veckan i höstas. Det är egentligen bara Copyn och Produktionsledaren som jag inte känner alls. Från min klass är det jag och Nico. Vi sitter även i styrgruppen för Berghs slututställning tillsammans. Troligen kommer jag att tillbringa mer tid med honom än med min familj under de kommande månaderna. Undrar just hur less han kommer att vara på mig innan terminen är slut?

Inga kommentarer: