24 april 2007

Derbyfest i TV-soffan

Igår laddade vi som bäst upp för kvällens rysare. AIK mot Hammarby i säsongens första Stockholmsderby. Dessvärre inte på plats på Råsundas norra läktare utan i TV-soffan hemma på Värmdö. Men feststämningen var på topp! Jag lyckades värva minimannen som fotbollskompis (mutad med löfte om Fanta trots att det bara var tisdag...). Trots mitt nya, grönare och nyttigare liv blev det pizza framför TVn.

Råsunda var fullsatt sånär som ett par hundra platser på Hammrbys läktare, inte så märkligt - vem vill sitta där? Stämningen på plats verkade vara på topp och alla sjöng så det överröstade kommentatorerna ända in i vårt vardagsrum. Minimannen hejade för fullt - på alla. Förnöjt berättade han att han hejar på Henke Larsson, Sverige, AIK och Djurgården...

Segeryran visste inga gränser när AIK efter knappt femton minuters spel tog ledningen. Matchen slutade 1-0 till AIK som snabbklättrade i tabellen. Allt är just nu toppen, det verkar bli en riktigt bra säsong.

Andra bloggar om: , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Jo du det ska jag tala om, jag vill sitta där, i det grön-vita paradiset. Tänk på att du känner en och annan trevlig Hammarbyare trots allt.
(du kan läsa min analys av matchen på: www.bloggfan.blogg.se)

Hoppas allt är bra med er därute på värmdö,

micke