Ramlösa firar 300 år och detta firar Carlsberg med att sänka varumärket. Detta sker genom att slå samman den gamla klassikern med Vichy Nouveau. På Carlsbergs hemsida skriver de att detta sker efter nogranna utvärderingar. Jag tror inte de har haft någon varumärkeskunnig involverad i den undersökningen. Konsumenter är känsliga varelser och gillar inte alltid förändringar. I det här fallet tror jag att Carlsberg gör bort sig fullkomligt.
Vichy Nouveau ska bli ett sub-brand under Ramlösa där smaker behålls men görs med vatten från Ramlösas källvatten. So far so good, men märkningen då? Jag tror att kunderna kommer att känna en stor förvirring vid hyllan i affären. Är det Ramlösa eller Vichy? Etiketten gör en inte klokare, varför inte göra skillnad på dryckerna även fortsättningsvis. Måste det verkligen stå både Ramlösa och Vichy Nouveau på flaskorna?
Jag är skeptiskt till detta, kanske ska gå över till Loka.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar