18 april 2007

Tre minuter bara Anna

Uppgiften till nästa lektion med Elisabeth Eriksson i presentationsteknik handlar om etos och åter etos. I tre minuter ska jag bara prata om bara mig. Tre minuter - det är superlänge. Vad ska jag säga, det bör ju vara någonting trevligt och positivt. Målgruppen är vem som helst, det vill säga denna lilla kortis ska man kunna dra såväl vid en middagstillställning som vid arbetsintervju. Det blir till att gräva djupt och använda min fantasi. Det bör ju även vara intressant och oväntat, inte bara en samling superlativ som i lagom takt levereras för att fylla ut tiden. Kanske ska jag hitta någon lagom dålig egenskap som kan uppfattas lite tvetydigt och med lite vilja till och med som positivt. Fy, Jantelagen kommer smygande, jag är väl inte bättre än någon annan? Vad gör mig till en intressant och spännande filur?

"Jo, det är jag som är Anna, före detta ekonom, snart arbetslös student. Jag är snäll och rar och ganska envis, är en usel förlorare och spelar därför ytterst sällan sällskapsspel. Jag bor där gatlyktorna upphört och tystnaden är total. Jag gillar att titta på Lost på onsdagar och så shoppar jag mer än jag borde på internet."

Jaha, hur lång tid är det kvar?

Inga kommentarer: