19 april 2007

Kändisspotting

Idag var jag på hotell Anglais och åt brunch med några glada människor från skolan. Det var Veckans Affärer som bjöd på detta och intervjuade guldäggsmänniskor och andra storheter från reklamvärlden. Vi satt en bit bort dessvärre och hörde inte så mycket, men avnjöt en fantastisk buffé och hade väldigt trevligt. Jag hade en tallrik bestående av några melonskivor, groddar och paprikaringar. Jag är så sjukt nöjd med diciplinen!

Mitt bland allt detta dyker Sveriges kanske vassaste kändis upp, Kjell Bergqvist. I egen hög person strök han förbi mindre än en meter ifrån mig. Sannolikt fanns det många fler kända ansikten, men jag är inte så bra på kändisspotting. Jag är glad i alla fall att min sambo inte var med, då hade han sannolikt lämnat mig. Kjell är hans största idol, näst efter Jan Guillou.

Trist bara att jag inte hade sinnesnärvaro att hala fram mobilen och ta ett kort.

Inga kommentarer: