1 april 2007

April, april...

Jag har inte blivit lurad idag, inte heller har jag lurat någon annan. Känns lite förlegat det där med aprilskämt. Folk verkar inte uppskatta det längre. Eller, har man kanske inte gjort det någonsin? Mina minnen från barndomen kanske spelar mig små spratt.
Eller kan det vara så att man förr i tiden hade mer tid att fundera igenom och idéa fram det perfekta skämtet? Det är nog så enkelt att de flesta har ett så fullspäckat schema idag att små skojigheter och luringar inte hinns med att planeras. De senaste årens skämt i DN har varit så uppenbara och tillkrystade att de inte ens borde få kallas aprilskämt. Varför slutar inte dagstidningarna att publicera första aprilskämt om de inte har kreativitet och finurlighet att göra det bra?

Nej, jag säger bara avskaffa första aprilskämt helt och hållet och inför istället fler luringar i vardagen. Det är bra för kreativiteten och så håller man sig lite alert.

Inga kommentarer: