10 april 2007

Så var allsvenskan igång

Nu har vi nationella fotbollsfantaster vaknat till liv. Tyvärr var jag inte på plats på Råsunda när AIK spelade sin första match för säsongen. Trist, eftersom en publik på över 26 000 intog stadion. Tur kanske i alla fall eftersom mitt lag förlorade mot Kalmar och därmed efter en knapp omgång nu befinner sig någonstans på botten av tabellen. Nåväl, Djurgården ligger i alla fall ännu längre ner - alltid en tröst.
Den 24 april spelas det första Stockholmsderbyt mellan AIK-Hammarby. Om skolarbetet tillåter ska jag försöka gå. Jag hoppas starkt på min son som sällskap, han är snart fem år och faktiskt intresserad av fotboll till min stora glädje. Resten av min familj är hopplöst ointresserade och trots några tappra försök så kan de inte känna tjusningen och den fantastiska stämningen på norra läktaren. Inte ens under ett derby på ett fullsatt Råsunda.


Inga kommentarer: