12 april 2007

Vad é dé för en dag...

Jo dé é Annas föllseda, hurra, hurra, hurra!

Idag har jag blivit firad med frukost på sängen och vacker sång och dessutom - viktigt - hade jag inga lektioner på förmiddagen så jag kunde slappa runt hemma och bli riktigt ompysslad.

Borde man kanske inte vara så barnsligt förtjust i sin egen födelsedag när man har uppnått en ålder av - halvvägs till sjuttio (som en snäll kompis var tvungen att påminna mig om)? Kanske borde dagen bara tonas ner och glömmas bort. Men, det funkar inte, jag älskar att fylla år. Redan igår kväll började jag fundera på att det snart är över och ett helt år kvar till nästa gång. Sjukt kanske? Den här födelsedagen får jag dock anledning att njuta av nästan en hel månad. En present var en heldag med behandling på Hasseludden - helt själv! Sen, på kvällen kommer min älskade, fantastiska sambo dit och äter japansk middag med mig. Dessutom väntar en lyxig övernatting och sovmorgon. Detta underbara arrangemang går av stapeln om några veckor, så jag kan sukta mig själv riktigt ordentligt inför det.

Men, jag behöver inte vänta så länge för att fira, jag ska snart hem och bli bjuden på middag av min familj. Åh, vad det är fantastiskt att fylla år!

Inga kommentarer: