6 maj 2007

Antiklimax vid fotbollsplanen

Min lillkille har länge kallat sig lill-Zlatan och stått vid den stora fotbollplanen i Hemmesta med drömmande blick och längtat efter att själv få spela där - med de stora barnen i Värmdö IF.
Idag var det dags, den stora dagen var inne. Han skulle få börja spela med 01-orna eftersom 02-orna (som han är) kör igång först nästa säsong. Det var ett myller av barn och vuxna, tränare och civila. Min tuffa lillkille blev plötsligt blyg och ville inte alls hänga med ut på planen med alla de andra barnen. Så, det blev till att packa ner de nyinförskaffade benskydden och knalla hem igen. Vi gör ett nytt försök nästa år. Tills dess fortsätter vi som tidigare, på tomten, han är lill-Zlatan och jag är Henke (han brukar vara väldigt bestämd med detta).

Andra bloggar om: , , intressant.se

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej henke och lill-zlatan,

Värmdö IF är mina gamla antagonister, dom låg i våran serie(gärdsgårdserien alltså) när det begav sig i Hagalunds IS, har varit därute många gånger och visat prov på mer vilja än teknik.
Tack för dina kommentarer, det är kanonkul att någon orkar läsa, nu ska jag länka din blogg om det så är det sista jag gör!

Vi hörs, hoppas allt är bra med er därute,

/micke