30 maj 2007

Onödiga irritationsmoment 1

Jag gillar egentligen inte när onödiga saker irriterar mig, men tro mig - det händer. Nu är det dags att bekänna. Ett exempel på energislukande irritationsmoment är när människor i serviceyrken har hamnat snett. Idag hände följande;

Jag besöker Handelsbanken i Solna för att sätta in mina CSN pengar (de allra sista!!). Jag får detta på utbetalningsavier och går varje månad till banken och får detta insatt på mitt konto i just HB. Inga problem under hela våren, jag har varit på flera olika kontor och alltid blivit hjälpt med detta. Idag kom jag dock till kontoret i Solna och blir expedierad av en dam nära pensionsåldern, färmodligen trött på sitt yrke eller något. Hon förklarar för mig att det inte går att lösa in utbetalningavin från Swedbank där, det är omöjligt faktiskt. Att jag inte ska lösa in checken i kontanter utan sätta in det på mitt konto spelar ingen roll. Hon insisterar på att det inte går att göra. Jag förklarar att jag under hela våren har gjort precis detta, utan problem - på olika kontor. Efter en viss repetition från damens sida om det omöjliga i detta sker plötsligt det mest märkliga, hon stämplar min check, sätter dit sin kråka och ger mig ett kvitto på insättningen. Va?! Vari låg det omöjliga undrar jag. Snacka om att i onödan irritera sina kunder.


Andra bloggar om:
, , intressant.se

Inga kommentarer: