27 maj 2007

Berghs studenter uppmanar till lek på vägen

Svensk Cykling är en branschorganisation som arbetar för att få fler människor att cykla. Under våren har en projektgrupp från Berghs School of Communication arbetat med ett uppdrag för Svensk Cykling. Arbetet resulterade i en kampanj med det dubbeltydiga konceptet ”lek på vägen”. Studenterna vill med sin kampanj väcka till liv minnen om barndomens lekfulla, lustfyllda cykling.

Svensk Cykling har som mål att öka cyklandet i Sverige. Organisationens medlemmar är cykelleverantörer (tillverkare och importörer) och cykelhandlare i Sverige. Projektgruppen från Berghs består av såväl strateger som kreatörer. Efter ett fyra månader långt arbete har gruppen kommit fram till en kampanj som ska uppmärksamma en ny målgrupp om cyklingens fördelar. Den nya målgruppen går under arbetsnamnet förrådscykelägare, vilket betyder människor som äger en cykel, som en gång har cyklat men som av olika skäl ställt undan sin cykel.

"Projektgruppen från Berghs levererade ett förslag som överraskade oss som beställare. Deras lösning byggde på att de omformulerat uppdraget och på så sätt kommit fram med bättre idéer än vi frågat efter. Det är en av fördelarna med att arbeta med unga nya kreaktiva krafter", säger Klas Elm, VD i Svensk Cykling.

Med emotionella argument som glädje och lust och genom att få målgruppen att minnas hur det var, vill studenterna hjälpa till att bidra till Svensk Cyklings mål att öka cyklandet i landet. Resultatet av arbetet visas upp på skolans slututställning, den 25-27 maj.

Öppettider under slututställningen; Fredag 25/5 12-20 lördag 26/5 12-18, söndag 27/5 12-18
För mer information om slututställningen och för högupplösta bilder,
http://www.berghs.se/svenskcykling

Andra bloggar om:
, , , , intressant.se

Inga kommentarer: