21 oktober 2007

Apropå matbutiker och navigering

Varför är det i alla matbutiker så att man först kommer till avdelningarna med mjuka, ömtåliga varor som frukt och grönt och bröd?
Jag handlar ofta med korg, och då blir det ju att man mosar det första som hamnar i korgen med konserver, mjölk och annat.
När jag väl är framme vid kassan så har jag en påse krossade tomater på kvist. Vilket kanske inte var vad jag hade tänkt mig.

Här har alla ni butiks-koncepts-utvecklare en viktig uppgift. Ta fram en mer logisk standard för ordningen på avdelningarna. Jag hjälper gärna till med glada tillrop och kloka synpunkter.

Andra bloggar om:
intressant.se

4 kommentarer:

Polly sa...

PRECIS vad jag brukar tänka på när jag handlar! Vill jag ha krossade tomater tar jag en burk, liksom. Inte sörja i en påse. :(

Enannan sa...

Just! Saker som man blir galen av. Hur har de tänkt? Det är likadant i alla butiker. Någon måste ha tänkt. Fattar bara inte på vad..

Polly sa...

Åh, de var fokade på godiset framme vid kassorna.. ;)

Enannan sa...

Hear hear!
Det är i och för sig inte det sämsta fokuset. Bara det att man sällan missar godiset var de än placerar det. Tyvärr.