25 oktober 2007

En liten goding

Jag har dåligt med schyssta accessoarer. Jag behöver en ny klocka, en snygg handväska och en matchande plånbok. Det är helt enkelt sådant en tjej behöver. Jag är dålig på klockor, har ägt två snygga av märket Storm. Jag älskade båda, men de hade en livslängd på cirka två år vardera. Slutsats, jag har varit med klocka ungefär fyra år av mitt liv. Jag är alltså en ovan klockbärare. Jag har dessutom klockan på höger arm, vilket verkar irritera folk.

Nu har jag i alla fall hittat min klocka, tycker denna är assnygg, en TAG Heuer. Men den kostar mer än vad min ekonomi tillåter. Den kostar mer än vad som är smakfullt att skriva på sin önskelista (ens om man skulle råka fylla jämt någongång).
Men, om jag flyttar till den billiga kommunen Stockholm, så skulle jag bara med den lägre skatten jag får, kunna köpa klockan efter ungefär två år.

Eller så går jag och köper mig en ny Storm-klocka. Och så har jag en trevlig accessoar i ett par år framöver.

Andra bloggar om:
, , , , intressant.se

Inga kommentarer: