9 oktober 2007

Frazzare, den moderna människan

I morse var jag på Frukostklubben, anordnad av Sveriges Annonsörer. Temat var "TV i framtiden". Det var en kvinna från MMS (Mediamätning i Skandinavien) som pratade om just mediamätningar. Intressant med trenden att fler och fler styr sin TV-tablå för att passa egna tider och intressen. Det kommer hela tiden nya alternativ till TVn som media, och framförallt de yngre växer upp med ett naturligt förhållande till TV via mobiltelefon, dator eller Ipod. Detta blir självklart viktigare för annonsörerna att hålla koll på. Hur når man sin målgrupp i framtiden?

Andra föreläsare idag var två människor från mediabyrån Mindshare. De var bra, de upplyste oss åhörare om vikten av att alternera sina TV-kampanjer med internet. Det var bara det att killen påminde mig om skådespelaren Edvard Norton och jag blev lite distraherad och tänkte att han var en galen dubbelnatur. Fast jag satt å andra sidan väldigt långt bak.


Intressant att nämna är att jag för tredje gången, i större sammanhang, hörde begreppet frazzare. Samtliga gånger har varit från representanter för mediabyråer. Det är helt klart så att frazzare myntats av mediabyrå-branschen. Jag tycker att det är ett fantastiskt bra ord. Frazzing - frenetiskt multitaskande (hej och hå vad svengelskt det blev). Att surfa samtidigt som man läser tidningen, chattar med vänner, pratar i telefon, tittar på TV och matar barnen är ett normalt tillstånd för att hinna med allt man vill och bör i sin vardag.

Andra bloggar om:
, , , , , intressant.se

Inga kommentarer: