10 oktober 2007

Första steget till senildemens

Ute på landet där jag bor finns det ett antal infartsparkeringar. Detta tycker jag är toppen. Jag använder olika parkeringar beroende på vad jag ska göra på vägen hem. Nära affären om jag ska handla, nära dagis om det är min hämt-dag och så vidare. Problemet är att jag alltid blir lite förvirrad på hemvägen. Jag måste alltid tänka efter för att inte missa bilen någonstans. Det tar oroväckande många sekunder innan jag minns var jag ställde den.

Idag hade jag parkerat nära hunddagis eftersom jag skulle hämta byrackan innan lillkillen. Detta tänkte jag igenom ordentligt och kom fram till bilen med full koll på varför jag ställt den just där. Sen tog det typ ingen tid alls att totalt glömma hunden och jag hann halvvägs hem innan jag kom på vad som saknades i bilen.

Scary.

Andra bloggar om:
, intressant.se

Inga kommentarer: