31 oktober 2007

Efterlysningen - dagens insändare

Jag älskar att läsa insändare i tidningar. Jag fullkomligt frossar varje dag över människors gnäll i Metro, City och även lokaltidningarna. Uppfinningsrikedomen och kreativiteten bland inläggen är inte speciellt hög. Det är gnäll över hundägare som inte plockar upp bajs, abort för/emot, folk som står i vägen för tunnelbanedörrarna när man ska gå av eller på och så alla ouppfostrade ungdomar som inte håller upp dörren för äldre. Och, min favoritsort, politiker som inte håller sina löften. Arbetslösa och långtidssjukskrivna som känner sig förfördelade och använder sin tid till att författa långa, bittra inlägg om bristerna i det svenska välfärdssystemet.

Men, idag läste jag den roligaste, eller i alla fall den mest originella. Det var en efterlysning av en Golden Retriever. Eller rättare sagt ägaren till hunden. Insändaren krockade med hunden på Långholmen och blev skadad. Nu behöver han komma i kontakt med sin baneman för att få ut någon försäkring. "PS Jag är fortfarande inte arg" avslutar han sitt inlägg med.

Kära hundägare, ta kontakt. Din hund är viktig för utredningen.

Andra bloggar om:
, , , , intressant.se

2 kommentarer:

Polly sa...

Jag såg den också, den var söt på nåt vis. :)

Enannan sa...

Supergullig. Jag ser framför mig hur en haltande kille på kryckor greppar sista halmstrået.