21 oktober 2007

Svårnavigerat i Sickla

Jag är en sådan som gillar att handla min mat i en och samma butik. Jag gillar att veta var saker finns och att inte behöva springa fram och tillbaka för att leta eller riskera att missa något. Igår hade jag en stund över när jag var i Sickla och tänkte att jag kunde passa på att handla mat där. Jag skulle inte ha mycket, fylla en korg bara. Jag gick till ICA Kvantum och det var riktigt jobbigt. Maken till ostrukturerad butik har jag inte varit med om. Letade efter vindruvor, gav upp till slut men sprang på dem sedan - intill tomaterna!! Allvarligt, frukt är frukt och grönsaker är grönsaker. Som att placera korv i ostdisken. Helt galet.
Jag var helt svettig när jag var klar och insåg att det tagit dubbelt så lång tid som det hade gjort om jag varit i min vanliga butik. Man ska inte vara så himla spontan, det blir bara tokigt.

Andra bloggar om:
, , intressant.se

Inga kommentarer: