16 oktober 2007

Höstweekend i Stockholms skärgård



I helgen var jag och min sambo bjudna på skärgårdsparty. Stockholms skärgård är trevlig på sommaren, men helt fantastisk på hösten.
Vi var ett gäng på 20-30 personer, helt ensamma på en egen ö, Rögrund. Vi tog båten från Stavsnäs och åkte söderut förbi Nämdö. En resa på mindre än två timmar, men som ändå tar en till en annan värld.


På bilden i mitten är det vandrarhem vi hyrde och längst ner, "badjävlarna" från Stockholm. Om det råder några oklarheter om huruvida jag badade eller ej, kan jag garantera att det gjorde jag absolut inte. Jag har inte badat i Sverige hittills i år och tänker inte börja i oktober. Resten av ligan bastade och badade. Någon sa att det var 12 grader. Det tror jag vad jag vill på.

Andra bloggar om:
, , , , intressant.se

Inga kommentarer: