31 oktober 2007

Rekord för bröstcancergala

Igår var det som bekant bröstcancergala i tv3. Jag såg det inte, bland annat för att jag inte har tv3. Men, jag är inte säker på att jag hade sett det annars heller. Jag tycker att det är lite jobbigt med dessa galor. Det är fantastiskt att det samlas in så mycket pengar, men det gör mig lite ledsen att det ska behövas tv-galor för att människor ska lätta på plånboken. Jag är helt enkelt lite kluven.

Jag är nyfiken att veta hur mycket produktionen av en dylik gala kostar. De 56 miljoner kronor som samlades in igår, hur mycket landar faktiskt hos
Cancerfonden? Förhoppningsvis mer än vad som annars skulle ha inkommit.

Hur som helst, det var lite reflektioner från mig. Jag vill poängtera att jag är glad att det kom in så mycket pengar. Jag har, precis som så många andra, flera i min närhet som drabbats. Och risken att fler i min omgivning får diagnosen bröstcancer är dessvärre alltför hög.

Andra bloggar om:
, , , intressant.se

Inga kommentarer: