10 september 2007

Enannans nya strategi

Det är inte kul att söka jobb. Jag tyckte det ett tag, men nu är det inte kul längre. Jag stör mig väldigt mycket på hur dålig svarsfrekvensen är på de ansökningar jag skickat. Rekryteringsfirmor, PR-byråer och kommunikationsavdelningar borde tänka lite mer på sin egen PR. Även om de inte ser mig som en blivande medarbetare, så är jag faktiskt en potentiell, framtida kund.

Jag funderar på att ändra min kanske något mesiga framtoning i de brev jag skickar.

Bästaste NN

Ni kan nu sluta leta. Jag är mest troligt den bästa medarbetaren ni kan tänka er. Jag kan det mesta, det jag inte kan lär jag mig på en kafferast.
Jag kan få ert företag att lyfta, att glänsa, att rocka fetast, att sopa era konkurrenter av spelplanen. Vad väntar ni på?

Ödmjukast
Enannan

Andra bloggar om:
, , , intressant.se

1 kommentar:

Unknown sa...

Ha, ha ja den strategin tror jag på.

Ett tips om du vill hitta företag listade är att gå in på Talangscouten.se. Du kan också gå direkt in på någon av undersidorna Bemanning eller Rekrytering så hittar du alla företag inom resp kategori.

Man kan också filtrera på ort och bransch.

mvh,

Göran