7 september 2007

Jag kastade in handuken - och blev en ny människa

Jag gav upp idag, panikringde till frisören som ligger närmast och bönade och bad. Det går inte längre, jag kan inte fortsätta att se ut som en vassrugg. En vassrugg som dessutom blir mer och mer ojämn för varje själv-klippning.

Idag förberedde jag mig bättre än tidigare. Jag fattade ett snabbt beslut om hur jag ville ha det och gav mig iväg. Ingen tid till eftertanke.

Det var den gladaste av alla frisörer som mötte mig. Hon var precis som i mina drömmar. Hon frågade mig hur jag tänkt mig och jag berättade och pekade och förklarade. Sen frågade jag vad hon tyckte. Och, jag fick bra svar, lite nya idéer och framförallt, ett positivt bemötande.

I med saxen och sen körde vi bara läckert. Bort med tufsigt och ojämnt och in med nytt. Jag var där samtidigt som en reporter och fotograf från Nacka Värmdö Posten var där för att göra ett nedslag i verklighetens frisyrtrender. Fotografen valde ut mig och min frisör, Sandra, att illustrera artikeln. Så, inte nog med att mitt nya jag sakta växte fram under saxen, jag hade dessutom en kamera under näsan eller brevid örat hela tiden. Kändes väl inte helt bekvämt. Jag frågade om han inte kunde vänta och fota när jag var lite snygg efter klippningen istället för att föreviga min slickade-katten-look. Han bara skrattade.

Jag blev så glad över mitt besök idag så att jag direkt bokade en tid för uppföljning. Det här är bara början...Nästa gång blir det folieslingor.

Andra bloggar om:
, , , intressant.se

Inga kommentarer: