21 september 2007

Jobbintervju - bra för självkänslan

Intervjun idag gick väldigt bra. Det var ett avspänt och trevligt möte. Den aktuella tjänsten skulle vara en stor utmaning och framförallt ett stort steg framåt i min utveckling. Det är ganska snabba puckar, på måndag ska jag träffa två andra medarbetare och sedan får vi se hur det blir.
Jag var lite nervös inför mötet eftersom jag inte tyckte att jag hunnit förbereda mig tillräckligt. Jag hade med mig en del texter och annat som jag skrivit och det var uppskattat. Jag tror hur som helst inte att jag gjorde bort mig eller sa något olämpligt.
Fördelen med lite halvt improviserade möten är att det inte finns några enorma förväntningar åt något håll. Nu när jag vet lite mer, ska jag ägna helgen åt att sätta mig lite mer in i deras verksamhet. Om det gick bra idag, så kan det gå bättre på måndag.

VDn, som jag träffade, hade tydligen hittat till min blogg. Det kan inte vara alltför illa, eftersom han ville träffa mig. Jag kanske borde tänka lite mer på seriositeten i mina inlägg. Eller inte.

Andra bloggar om:
intressant.se

Inga kommentarer: