3 september 2007

Grundlös fruktan

Jag hade blandat ihop korten alldeles vad gäller mitt träningspass i fredags. Det var inte yoga min vän tog med mig på utan aerobics. Min oro att fastna i en omöjlig pose var alltså grundlös. Som gammal hobbydansare borde jag inte ha problem med koordinationen, men det var inte så lätt som man skulle kunna tro. Jag skyller på att det är väldigt länge sedan jag dansade. Instruktören, eller ledaren, hörde jag ryktas om skulle vara Lets Dance-Maria. Jag har inte tittat så där värst mycket på programmet och skulle inte känt igen henne själv. Hon var jättesnygg och så där sprudlande positiv och glad som man bara inte kan vara när man samtidigt studsar runt. Jag tror inte jag gjorde ett världsbäst intryck. När det gäller att jogga på stället eller höga knähopp så har jag inga problem att hänga med. Det är när det ska kombineras med skutt och hopp åt olika håll som jag trasslar ihop det.

Det var i alla fall roligt och kanske blir det fler vändor. Jag måste snart fatta ett beslut om jag ska investera i ett årskort på
SATS eller inte. Det blir ganska dyrt om man ska betala per gång. Å andra sidan måste jag komma iväg ganska ofta och regelbundet för att kostnaden per gång ska komma ner på en rimlig nivå. Jag känner människor (fler än en) som har köpt kort på det dyra gymmet och sedan inte tränat mer än en handfull gånger. Det blir väldigt dyra träningspass.

Andra bloggar om:
, , , , , intressant.se

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det kan bli väldigt dyrt. Uppåt en tusenlapp per träningstillfälle är mitt rekord. Nu ligger jag nog bara på ett par hundra..

Enannan sa...

Haha! Bra jobbat. Det går ju åt rätt håll i alla fall.