11 september 2007

Hantverkare = någon som driver dig till vansinne

Vi har en hantverkare i hemmet just nu. Han ska kakla vårt badrum (nej, det är inte klart än...). Jag trodde inte att jag hade fördomar, men det har jag. Efter ungefär en månads arbete kan jag ärligt säga att jag blir gaaaaalen!
Det absolut värsta är nog att han enväldigt styr sina arbetstider som det passar honom och således bankar, låter och dammar under bästa middagstid.
Dessutom har vi seriösa kommunikationsproblem. Förra veckan sa vår kakelkille att det skulle vara klart i söndags. Den senaste tidsuppskattningen fick jag idag, nu är det trettio timmar kvar. Han sa dock inte vilka trettio timmar...

Andra bloggar om:
, intressant.se

1 kommentar:

Anonym sa...

Suck, jag har liknande problem. Och vet du vad! Hantverkarna kommer inte för de är hos nån annan - som också väntar på att de ska komma!

;-)