7 september 2007

Varför är det så svårt att säga nej?

Jag kan bara inte låta bli att handla av dörrförsäljare yngre än typ 12 år. Jag har hittills beställt från WWF, Jultidningar och något annat som jag inte minns. Jag vet att det kommer fler, jultidningsförsäljningen har bara börjat... Sen är det cocosbollar, salamikorvar, frukostfrallor och strumpor som skolor och föreningar säljer. Det är inte hållbart, men jag vet inte hur jag ska sluta. Min sambo har inga problem med att säga nej tack. Knepet kanske är att skicka honom att öppna dörren i fortsättningen? Men, då får jag ta fiskbilen. Där kan han lätt bli köpgalen och handla scampispett för en halv månadslön.

Andra bloggar om: , , , , intressant.se

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe tänk om fiskbilen får nys om vad du nu har skrivit, då kommer det garanterat stå ett barn under tolv år och försäka sälja fisk till dig, nästa gågn de är i området.