25 september 2007

Jag har fått jobb - cirkeln är sluten

För fjorton månader sedan arbetade jag fortfarande. Sedan dess har jag ägnat tio månader åt att lära mig ett helt nytt yrke. Dessa har varit de mest intensiva månaderna i mitt liv. Jätteroligt men vansinnigt jobbigt. Efter det har jag haft ett sommarlov. Verkligen varit helt ledig. Jag har inte varit så ledig någon sommar sedan mellanstadiet när jag började extrajobba (om jag bortser från lite mammaledighet).

I torsdags var jag fortfarande aktiv arbetssökande, sedan gick det snabbt. En intervju i fredags, ett kompletterande möte igår och nu är det klart. Jag börjar på måndag, känns väldigt roligt och spännande. Ett nytt jobb i en för mig ny branch.


Det har periodvis känts som om jag varit arbetslös hur länge som helst, men blickar jag tillbaka har jag egentligen bara sökt jobb riktigt aktivt i en och en halv månad. Och, det är det längsta jag någonsin varit utan jobb i mitt liv. Jag inser att jag är ganska lyckligt lottad.

Det första jag gjorde idag var att ringa och ta farväl av arbetsförmedlingen. Baj baj!

Andra bloggar om:
, , ,, intressant.se

1 kommentar:

Anonym sa...

Jobb! Vad kul, Anna! Det måste vi fira.