20 juni 2007

Arbetsförmedlingen - igen

Idag var det dags för rond tre, möte med handledare (eller heter det handläggare?). Han är faktiskt en ganska skön snubbe för att jobba på arbetsförmedlingen (japp, jag har fortfarande fördomar). Idag gjorde vi en handlingsplan, det tog ungefär en halvtimme. I den handlingsplanen står det att jag har som målsättning att skaffa ett jobb (?!). Jag fick också "skatta" mig själv på en skala mellan ett och tio, vad jag tror om mina chanser att få ett jobb. Jag sa tio och fick till svar att "det kan man inte välja, det är som att redan ha ett jobb. Jag skriver nio". Klockren logik! Det är alltså inte min skattning som står i deras register, utan min handläggares skattning av mig.

Nåväl, jag behöver inte träffa dem igen förren i slutet av sommaren (och förhoppningsvis inte då heller) vilket jag är tacksam för.

Andra bloggar om: , intressant.se

Inga kommentarer: