30 juni 2007

Coola bågar eller många

Jag köper solglasögon varje år - på Statoil. Jag blir alltid lika överraskad när solen tittar fram, vare sig det är sommar eller vinter. Varje gång det händer upptäcker jag att de glasögon jag köpte sist är borta och måste därför införskaffa mig ett par nya direkt. Detta är mitt köpmönster och jag skulle aldrig köpa ett par märkesbågar, eftersom de skulle vara spårlöst borta innan säsongen är slut.
Idag läser jag i DN att den kvalitativa skillnaden mellan lågbudgetbågar och dyra märkesvarianter är högst överreklamerad. Tester visar till och med att de billigaste exemplaren i testet, från HM, fick högst betyg och slog därmed både Chanel och Polaroid. Till och med Prestige, som jag vanligtvis använder, slår dessa designbågar. Visst, jag fattar att man betalar för märket, men jag inbillade mig nog att även kvaliteten var en konkurrensfaktor. Vet inte om jag ska klappa mig själv på axeln för att jag inte går på märkeshysterin, eller om jag ska krypa in under en sten och skämmas för att jag erkänner mitt ointresse för solglasögon.

Andra bloggar om: , , , , , , intressant.se

Inga kommentarer: