6 juni 2007

Du gamla du fria

Då har man överlevt ännu en nationaldag. Jag har inte slagits på stan, inte heller hissat någon flagga. Vad jag har gjort är klippt gräsmattan, vilket inte var en dag för tidigt. På vissa ställen var växtligheten så tät att jag fick köra flera gånger för att liksom nöta bort gräs och annat. Förra året lyckades jag med konststycket att skära mig över ena stortån vilket var väldigt obehagligt. Själva skadan i sig var inte så farlig, men dels gick skorna sönder och dels kunde jag bara använda skor med öppen tå under en längre period. Nej, jag är inte den som till vardags rör mig i peep-toes och framförallt inte med en blodslamsig stortå som sticker fram. Det var helt enkelt sandaler som blev årets sko för mig förra året. Vad tänkte jag med denna lilla avstickare då? Jo, klippa gräset, det innebär, för mig i alla fall, en förhöjd skaderisk. Idag till exempel, när jag i skydd av min egen tomt vågade mig på att blotta mina vinterbleka ben i ett par shorts, slogs jag blodig av en elak kotte som studsade upp från gräsklipparen. Så lagom snyggt när jag hade hoppats på att kunna gå barbent efter några dagar i solen. Bara att glömma.

Nåväl, nationaldagen i all ära, någon högtid för mig och min familj är det inte. Sambon jobbade och sonen lekte med vattenspridaren. Vi firade dock att alla var hemma samtidigt under middagen och grillade hamburgare. Mums!

Andra bloggar om: , , intressant.se

Inga kommentarer: