13 juni 2007

Min stora, duktiga, lilla tjej

Imorgon är det dags för en stor milstolpe i tonåringens liv. Hon slutar nian! Helt ofattbart. Den här terminen har hon verkligen kämpat på för att öka chanserna att komma in på drömutbildningen. Hon har sökt till Mediaprogrammet på NTI gymnasiet vid Odenplan. Vid preliminärintagningen tidigare i våras låg hon precis på gränsen. Om ett par veckor kommer det slutgiltiga beskedet. Vi håller krampaktigt tummarna.

Igår hade niorna i hennes skola bal. De var så fina allihopa, några kom till och med i limousiner (vilket jag tycker var liiiite överdrivet). Min tonåring fick skjuts av mig i en gammal Ford av 95-års modell som dessutom har något vajsing som gör att den liksom "hoppar" fram. Det var inte ett alternativ att köra ända fram till Värmdö bygdegård (där festen var) utan jag fick köra in bakom en häck på andra sidan vägen. Sedan fick jag se min lilla tjej strutta över vägen i skor med alldeles för hög klack för att sedan försvinna i vimlet av galaklädda tonåringar.

Jag fick med mig inte mindre än tre ungdomar tillbaka hem när jag hämtade halv tolv. Jag är tacksam för det, ryktet gick att det var fest i en skogsdunge lite längre bort. Jag är glad att jag vet var min dotter höll hus i natt.

Min stora, lilla tjej har verkligen gjort sig förtjänt av den present hon ska få imorgon av sin pappa och mig. Men, det avslöjar jag först imorgon om det nu är så att hon får för sig att smygläsa lite här.

Andra bloggar om: , , , , intressant.se

Inga kommentarer: