28 juni 2007

Som en käftsmäll

Jag har redan berättat om min ynkliga sjukdom, jag har hostat som tusan de senaste dagarna och det blir bara värre. Igår morse vaknade jag efter en natt helt befriad från min välbehövliga prinsessömn. Jag tog tjuren vid hornen och ringde min husläkare och förklarade med knackig stämma att apotekets receptfria mediciner var helt verkningslösa. Han bedömde snabbt att jag inte behövde komma och visa upp mig och därmed riskera att smitta ner andra, utan skickade med blixtens hastighet ett recept till apoteket som jag kunde åka och hämta. "Håll dig på ett par armlängders avstånd från folk" sa han. "Tack" sa jag och neg på min sida av telefonlinjen.

Eftersom medicinen är försedd med varningstrianglar kunde jag inte påbörja kuren förrän bilkörningen för dagen var avklarad, men sedan satte jag i mig tre maximala doser under kvällen.
Resultatet blev att jag sov som ett barn och drömde bisarra drömmar hela natten. Idag vaknade jag till en klarblå himmel, både bildligt och bokstavligt. Bara för att visa vem som bestämmer så kommer jag att bomba hostan med ytterligare max-doser i kväll.

Andra bloggar om: , , intressant.se

Inga kommentarer: