6 juni 2007

Sökandet efter Nosse-Possar

I helgen som var åkte jag och sambon upp till Sundsvall för att hälsa på våra vänner som öppnat en seglarkrog ute på Alnön utanför Sundsvall. Vi kom upp i lördags kväll och vädret kunde inte varit bättre. Efter en snabb dusch och inkvartering i den lilla stugan intill resturangen där vi skulle tillbringa de kommande två nätterna, blev vi väl omhändertagna av våra vänner på Vindhem.
Maten var verkligen fantastisk, så även omgivningen. Vårt sökande av Nosse-Posse-brats var dock fruktlöst. Inte för att vi är helt säkra på vad det egentligen är men några brats fanns inte att skåda så långt ögat nådde. Övriga gäster bestod av en brokig skara, vilket jag tycker är tilltalande. Dessvärre genomgick stället en fullkomlig förvandling vid elva-tiden och från att ha varit trevlig resturang blev det istället en krog med traktens fylltrattar som utmärkande inslag.

Söndagen blev lika trevlig vädermässigt som lördagen, utsikten från lillstugan kunde inte ha varit mer angenäm. Jag och sambon lämnade våra vänner på Alnön och begav oss in till stan för att äta lunch med min tidigare kollega Eva och hennes kille. Det är ju Eva som myntat begreppet Nosse-Posse-brats för mig, men jag fick inga tydligare förklaringar på var de håller hus eller hur man känner igen dem. Hur som helst hade vi en trevlig eftermiddag på stan innan vi återvände till Vindhem.

På söndagen stängdes resturangen för övriga gäster redan klockan sju för en privat liten tillställning med endast inbjudna gäster. Våra vänner bjöd på god mat och baren var bokstavligen öppen för oss alla. Samtalen rörde allt mellan himmel och jord, men mest citerade vi människorna från kvällen innan vilket bidrog till en munter stämning. Kvällen blev helt fantastisk och alldeles för sent gick jag och lade mig.

Med tanke på den otroliga start ni har fått så kan det aldrig gå illa. Ni kommer att få en bra sommar och ordentligt med klirr i kassan. Tack tjejer för en lyckad helg! Jag kommer tillbaka, Nosse-Possar eller inte!

Andra bloggar om: , , , intressant.se

1 kommentar:

Anonym sa...

Ah, Alnö är Norrlands Hawaii!