16 juni 2007

Filthy Few - inte bara Hells Angels

Läste i DN igår att Hells Angels medlemmar som har mördat får skylta med detta genom att sy på ett märke på sin klubbväst med texten "Filthy Few". Detta är en ganska tydlig markering att det finns människor som anser sig ha rätt att sätta sig över lagen och även stoltsera med det. Jag kommer osökt in på fler personer som skulle kunna dekorera sina kläder med texten, George Bush till exempel. Jag läser på Amnestys hemsida att år 2005 var det fortfarande 53 länder som tillämpade dödsstraff. I topp ligger Kina, följt av Iran, Saudiarabien och USA. Onekligen känns det som att det finns människor i världen, i ledande positioner och som anses begåvade nog att leda ett land men som har denna fullkomligt inhumana människosyn.

Som jag ser det är det inte Hells Angels det är fel på, de lever som de lär. Och mina tankar om deras IQ nivå är inte hög, däremot förfasas jag över kloka, belästa människor som till synes verkar leva kvar i forntiden.

Andra bloggar om:
, , , , intressant.se

1 kommentar:

Anonym sa...

Vänligen håll käften om Hells Angels IQ-nivå.
Pusspuss på dig.