20 juni 2007

En arbetssökandes vardag

Man skulle lätt kunna förväxla min tillvaro med en hemmafrus för tillfället. Jag scannar av annonsutbudet, skickar iväg någon ansökan eller ett par mail och kanske ringer några samtal. Men, jag gör faktiskt en massa annat också. Jag tar igen dyrbar tid med mina försummade vänner till exempel. Igår åt jag lunch i trevliga Saltsjö Duvnäs. Jag kommer inte ihåg vad stället hette, men serveringen var som en liten gård med små sittgrupper i en lummig miljö. Jättegod mat och himla trevligt sällskap.

Idag åt jag lunch med en tidigare arbetskollega och uppdaterade mig om läget på den ena fronten och den andra. Vi åt sushi, skvallrade och hade jättetrevligt.

Problemet är om jag börjar vänja mig vid den här tillvaron, vilket inte skulle vara ett dugg svårt.

Andra bloggar om: , , , intressant.se

Inga kommentarer: