21 juni 2007

Den sanna baksmällematen

I Resumé idag läser jag om DDB´s oneshot reklam för McDonalds. Kampanjen "Dagen efter sedan 1973" är så bra. Äntligen har de fattat att det inte är tallriksmodellen som säljer, det kan inte vara de små fruktpåsarna som får folk att strömma till McDonalds. Det är den fetaste menyn som vinner, och dagar som midsommardagen och nyårsdagen är McDonalds det enda folk vill ha. Sina morotspåsar kan de frysa ner tillsammans med sina trista sallader och fullkorns-McFeasts.

Vi ville göra något med glimten i ögat och det här var en rolig vinkel som kommer nå fram till målgruppen. Dessutom är midsommarhelgen en av våra största helger och då är det bra att påminna kunderna om att vi har öppet, säger Staffan Ekstam, marknadschef på McDonalds Sverige till Resumé.

Annonsen är verkligen lysande, roligt att de törs sticka ut hakan så här. Om jag nu hade problem med baksmälla så skulle jag nappa direkt. Själv går jag upp tidigt, drar iväg på en liten joggingtur innan jag ordnar med en fiberrik havregrynsgröt.

Andra bloggar om: , , , intressant.se

Inga kommentarer: