15 juni 2007

Arbetsförmedlingen - rond två

Idag vaknade jag upp till min femte dag som arbetslös. Det är lite fler dagar än vad jag hade tänkt mig, men det är okej. Det mest irriterande var att jag inte kunde ringa och avboka mitt informationsmöte hos Arbetsförmedlingen. Så, jag åkte till Forum Nacka och besökte en andra arbetsförmedling inom loppet av en vecka. Jag satt och funderade över varför jag överhuvudtaget satt där. Jag blev upplyst av damen på Värmdö arbetsförmedling i måndags att jag inte är berättigad a-kassa och den enda anledningen till att man finner sig i förnedringen att idiotförklaras av dessa människor är ju just att man annars inte får några pengar. Idag har jag lärt mig följande; att internet är öppet dygnet runt och att jag själv måste ta ansvar för mitt arbetssökande. No shit! Kan någon upplysa mig om varför denna instans finns överhuvudtaget! SNÄLLA!
Om jag inte får några pengar från a-kassan nu så kommer mitt första agerande vara att gå ur. Jag är färdig med mitt "solidariserande" med alla andra i världen. Nu är det dags att jag börjar leva som jag lär. Jag tar ansvar för mitt liv och alla andra för sitt. Precis som det ska vara.

Andra bloggar om: , , , intressant.se

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att AF har lite press på sig uppifrån som det heter och samtidigt får de anpassa sig till nya regler hela tiden. Men visst känns det som hela myndigheten ellervaddetnuärförnågoting är förlegad.

Enannan sa...

Förlegad och bakåtsträvande är så sant som det var sagt!

Tjing på dig,
enannan

Anonym sa...

Man ska inte ha några förväntningar på Arbetsförmedlingen. Det är en given besvikelse.
Varje gång jag varit i kontakt med dem på ett eller annat sätt har det resulterat i att jag blivit förbannad. Finns det inte nån kompetent människa på myndigheten. Sist jag pratade med dem frågade de, på fullt allvar, om jag brukade ta intervjuaren i hand vid en intervju. Nej, jag brukar sparka honom eller henne på smalbenet.
Jag ska faktiskt avanmäla mig nu på måndag.

Enannan sa...

De har verkligen en uppfattning om sina "kunder" att alla är idioter. Du gör helt rätt i att avanmäla dig. Du kommer säkert att lyckas avsevärt bättre utan deras negativa attityd.

Lycka till!