28 juni 2007

Gammal bil kostar mest

Igår var vår bil d.ä på service. En knapp arbetsdag senare hade de duktiga bilkillarna skrivit en åtgärdslista med en omfattning som en forskningsrapport. Kostnadsestimatet slutade på blygsamma 25 000 kronor, vilket är vad vi i bästa fall hoppats få vid en eventuell försäljning. "Tack, men nej tack", sa vi. "Ni kan ställa undan verktygslådan, vi kommer och hämtar vraket".
När vi stod där för att lösa ut bilen smög sig tanken på att bara lämna den där och åka direkt till närmaste bilåterförsäljare och köpa en ny. Som tur var kopplades min hjärna på i tid. Den sa "nej du, tänk inte ens tanken. Sätt dig i din hoppande bil och åk raka vägen hem och skriv några arbetsansökningar. Vi tar upp diskussionen igen när en anställning är på tapeten".

Så nu är det besstämt, bilen körs tills den dör eller tills den inte går igenom besiktningen, vilket som nu kommer först.

Andra bloggar om: , , , intressant.se

1 kommentar:

Felicitas sa...

Hej där! Hamnade här för att du skrivit om gamla vrak till bilar (och vi har en liknande där hemma).. Så jag tänkte höra.. Hur har det gått? Med bilen? Och med anställningen? Det får jag kanske iofs veta om jag kollar resten av bloggen, men jag tänkte kommentera först.. ;)

Vi har också en boxer förresten! :) Fast vår hör (förutom när hon inte vill höra) lyckligtvis!

Ha det fint!